DUPĂ TRECEREA PRIN VĂMILE VĂZDUHULUI
Din cartea:
"Sufletul după moarte: călătoria sufletului după moartea trupească", de Arhimandrit Vasilios Bacoianis, Editura de Suflet, Editura Tabor, București, 2013:
A treia zi
"Sufletul, deoarece trece de vămile văzduhului, Îl întâlnește pe Judecătorul, căruia I se închină. "Apoi vine la Tronul împărătesc și se închină Domnului", i-a grăit îngerul lui Dumnezeu Sfântului Macarie Egipteanul." (pag. 110)
"Rudeniile fac în această zi "de trei zile" Dumnezeiasca Liturghie cu Parastas și nu doar o ectenie (Trisaghion) la mormântul mortului." (pag. 110)
Călăuzirea sufletului
Sufletul, din ziua a treia până în ziua a noua, este condus de către îngeri pe pământ, revărsând viața lui (mai ales faptele lui, care vor influența judecata), asa cum i-a zis îngerul Domnului Sfântului Macarie: "După închinăciune, îngerii îl întorc pe el pe pământ și îi arată locurile în care s-a perindat în viața lui, zicându-i: aici ai bârfit, acolo ai jurat strâmb, în acest loc ai nedreptățit, acolo ai blestemat, ai ucis, te-ai îmbătat, ai smintit. Aici ai făcut milostenie, ai postit, te-ai pocăit, acolo ai făcut Liturghie, rugăciune, priveghere, metanii! Și fac așa până în ziua a noua. Iar în ziua a noua el urcă din nou spre închinare, ca și în ziua a treia." În această zi, rudeniile de pe pământ îi fac pomenire de nouă zile (Dumnezeiasca Liturghie cu Parastas). (pag. 110 - 111)
Din ziua a noua până în a patruzecea, sufletul este condus în locurile Raiului și ale iadului, și în a patruzecea zi se închină pentru a treia și ultima oară Creatorului.
Timp de patruzeci de zile sufletul se găsește în agonie , se întreabă unde va sfârși: în iad sau în Rai? În vechime, în aceste patruzeci de zile, rudeniile mortului făceau pentru sufletul lui patruzeci de Liturghii și posteau (...). (pag. 111 - 112)
Hotărârea Judecătorului
În final, în a patruzecea zi, sufletul va sta înaintea Judecății, având drept judecători și martori ai apărării faptele bune, doar acestea. (...)
Rudeniile lui, aici pe pământ, fac Parastas de patruzeci de zile, "deoarece sufletul urmează să primească hotărârea și să meargă acolo unde voiește Iubitorul de oameni Dumnezeu", așa cum a grăit îngerul Domnului. (pag. 112)
Judecata particulară
Însă sufletul nu va primi încă hotărârea definitivă. El așteaptă a Doua Venire a Domnului. (pag. 113)
Acum sufletele se găsesc într-o stare intermediară, nu în starea lor definitivă, restabilită. (...)
Drepții gustă (fără să se sature) bucuria Raiului (...).
Păcătoșii gustă (fără să se sature) iadul, sunt precum ucigașul legat în mâinile poliției, care vede chipurile, focurile, streangurile care îl așteaptă, și i se zbârlește părul. (pag. 114)
"Sufletul după moarte: călătoria sufletului după moartea trupească", de Arhimandrit Vasilios Bacoianis, Editura de Suflet, Editura Tabor, București, 2013:
A treia zi
"Sufletul, deoarece trece de vămile văzduhului, Îl întâlnește pe Judecătorul, căruia I se închină. "Apoi vine la Tronul împărătesc și se închină Domnului", i-a grăit îngerul lui Dumnezeu Sfântului Macarie Egipteanul." (pag. 110)
"Rudeniile fac în această zi "de trei zile" Dumnezeiasca Liturghie cu Parastas și nu doar o ectenie (Trisaghion) la mormântul mortului." (pag. 110)
Călăuzirea sufletului
Sufletul, din ziua a treia până în ziua a noua, este condus de către îngeri pe pământ, revărsând viața lui (mai ales faptele lui, care vor influența judecata), asa cum i-a zis îngerul Domnului Sfântului Macarie: "După închinăciune, îngerii îl întorc pe el pe pământ și îi arată locurile în care s-a perindat în viața lui, zicându-i: aici ai bârfit, acolo ai jurat strâmb, în acest loc ai nedreptățit, acolo ai blestemat, ai ucis, te-ai îmbătat, ai smintit. Aici ai făcut milostenie, ai postit, te-ai pocăit, acolo ai făcut Liturghie, rugăciune, priveghere, metanii! Și fac așa până în ziua a noua. Iar în ziua a noua el urcă din nou spre închinare, ca și în ziua a treia." În această zi, rudeniile de pe pământ îi fac pomenire de nouă zile (Dumnezeiasca Liturghie cu Parastas). (pag. 110 - 111)
Din ziua a noua până în a patruzecea, sufletul este condus în locurile Raiului și ale iadului, și în a patruzecea zi se închină pentru a treia și ultima oară Creatorului.
Timp de patruzeci de zile sufletul se găsește în agonie , se întreabă unde va sfârși: în iad sau în Rai? În vechime, în aceste patruzeci de zile, rudeniile mortului făceau pentru sufletul lui patruzeci de Liturghii și posteau (...). (pag. 111 - 112)
Hotărârea Judecătorului
În final, în a patruzecea zi, sufletul va sta înaintea Judecății, având drept judecători și martori ai apărării faptele bune, doar acestea. (...)
Rudeniile lui, aici pe pământ, fac Parastas de patruzeci de zile, "deoarece sufletul urmează să primească hotărârea și să meargă acolo unde voiește Iubitorul de oameni Dumnezeu", așa cum a grăit îngerul Domnului. (pag. 112)
Judecata particulară
Însă sufletul nu va primi încă hotărârea definitivă. El așteaptă a Doua Venire a Domnului. (pag. 113)
Acum sufletele se găsesc într-o stare intermediară, nu în starea lor definitivă, restabilită. (...)
Drepții gustă (fără să se sature) bucuria Raiului (...).
Păcătoșii gustă (fără să se sature) iadul, sunt precum ucigașul legat în mâinile poliției, care vede chipurile, focurile, streangurile care îl așteaptă, și i se zbârlește părul. (pag. 114)
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Dacă aveți o părere despre ceea ce ați citit pe acest blog, mi-ar plăcea s-o împărtășiți aici, cu mine și cu alți cititori.